19 Haziran 2012 Salı

Mim Vol. 18

Uzun bir süre zarfı boyunca mim cevaplayamadım. Durum zarflarım baya bir kalabalığa bulanmıştı. Fakat bugün, tarihin çapraz odalarında kalma bir mimi dışarı çıkartıp cevaplıyorum. Biricit mimlemişti beni, üzgünüm bakışı fırlatıyorum ona şu anda şu vakte kadar yapamadığım için. Ama şu an bile yapıyorsam, bilsin değerini. Yaşasın zamansızlıktan doğma zararsızlıklar! - Bu cümlenin hiçbir anlamı yok, kafiye olsun sayfa olsun diye yazılmıştır. Anlamlandırmak için boşuna çabalama. Tamam. -


1- Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Okuyabildiğim her an kitap okumaya çalışırım. Bir periyoda sıkıştırmam; ama muhakkak her zaman okuduğum bir kitap bulunur elimin altında. Bazen çok kısa bir sürede biter o, bazen uzun bir periyoda yayılır. Ama her zaman, zaman bulursam okuyabileceğim bir kitabım olur. "Zaman zaman değil her zaman" misali.


2- En sevdiğiniz yazarlar kimlerdir?
Murat Menteş, Elif Şafak, İskender Pala, Adam Fawer, Paulo Coelho, Khaled Hosseini, Joanne Greenberg falan.


3- En beğendiğin kitaplar nelerdir?
Dublörün Dilemması, Korkma Ben Varım, Sana Gül Bahçesi Vadetmedim, İskender, Simyacı, Saraydan Sürgüne, Olasılıksız, Empati, Zar Adam, Açlık Oyunları, Dönüşüm, Şah&Sultan, Beyaz Geceler, Uçurtma Avcısı, Fedailerin Kalesi : Alamut, Sol Ayağım, Kürk Mantolu Madonna falan filan...


4- Yerli / Yabancı hangi yazarların kitaplarını daha çok tercih edersiniz?
Öyle bir ayrıma tabi tutmuyorum okuma zevkimi. Güzel olan her şey gözlerimdeki irisle kavuşmayı hak eder!


5- Bugüne kadar en çok beğendiğin kitap serisi?
Ben zaten genellikle pek kitap serisi okumam. Zar Adam'ın Peşinde'yi okumuş olsaydım o seriyi seçerdim; ama Açlık Oyunları sanırım. Hatta belki tek okuduğum seri olabilir. Bir gün Stephen King'in Kara Kule serisine de başlayabilirsem onu ilan edeceğim "en beğendiğim seri" diyyerekten.


6- Daha çok hangi tarz kitapları okumaktan hoşlanırsın?
Birazcık psikolojik kitapları sanırım, tarihle harmanlanmış romanlar da olabilir, macera da, üslubu eğlenceli komedilikler de. Çok bir seçiciliğim yoktur; ama güzel kitaplar bulurum kendime şimdi övünmek gibi olmasın; ama hafiften olabilir de hani. ehehe.


7- En son hangi kitabı okudun?
Simyacı son birkaç sayfa kaldı, onu sayıyorum bu soruya?


8- Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Simyacı. Tamam o zaman üstteki sayılmıyormuş, o zaman üstteki soru Korkma Ben Varım olsun. 


9- Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Kitap blogları olması bence çok hoş bir şey. Kitaplar hakkında bilgi verilen her site zaten benim gözümde "kültür başkenti" bloglar kategorisine girebilecek ölçüdedir. Ama baş sıradan değil tabi. ehehe. Bir kere uğraş verici bir iş kitaplar hakkında iki satır dökmek, o yüzden hepsini tebrik etmek de gerek. Bilgili klavyelerine sağlık, hem kitabı okumuş biriyle birebir muhabbet etmiş gibi olduğu için bence gayet güzel.


10- Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Bir kere hayata karşı farklı pencerelerden bakmamı sağlıyor, ruhuma gıdasını veriyor, bazen tıka basa doyuruyor hatta müzik eşliğinde okunursa. Sonraa kelime hazneme yeni kelimeler ekliyor, zenginleştiriyor üslubumu, "iki kelimeyi rahatlıkla bir araya getirebilenler" güruhuna dahil ediyor beni. Keşke herkes kitap okusa, onun zevkini alsa herkesler başlar da... İşte o raddeye gelmesi asıl zor olan.


- E haliyle kimseyi mimlemiyorum. Herkes yapmıştır herhalde. Öptüm.

Ya daaaa, yapmayan birisni biliyorum ben yahu! Kuulumsu Kadın var tabiii.
Bir de Şanslı Kedi. hihi.

( OH MY GOODNESS! Sonunda bir mim yazısı yazmış olmanın mutluluğuyla sırıtık bir ifadeyi takındım, "yiha"lar havada uçuşuyor, benden söylemesi. )

9 yorum:

  1. Aaaa bak bu bana da gelmişti de yapmamıştım, aklıma gelmişken ben de yapıyım bari :D

    YanıtlaSil
  2. E sen de yapmamışken, seni de bir kere mimlemiş olma şerefine erişmek istiyorum beeen! ahaha. Dur, seni de yazacağım. Bir taşla iki mimci!

    YanıtlaSil
  3. Eneee :) Tamam pekiy :))

    YanıtlaSil
  4. gec olsunda guc olmasın:)
    kıtap okumayı bende cok sevıyorum canım.
    Elif Şafak hastasıyım ayrıca..:)(iskenderi okudum ama dığer kıtaplarınıda okucam,Elif Şafak'ın karakterı yaptıklarınada ayrıca hayranım)
    olasılıksız ve empatıde cok guzel kıtaplardı okudum.

    YanıtlaSil
  5. Dimi dimi? ehehe.
    Sevilmez mi kerata?
    İskender'de ben ağladım, biliyor musuun? Hem de minibüste sümküren bir kız çocuğu halini aldım, çok oturgaçlı getirgeçlerde duygusal sahneleri okumaya lanet olsun! ehehe.
    Bit Palas'ı, Medcezir'i Araf'ı falan okumak istiyorum ben de. Ama işte, sıra ne zaman gelir bilinmeeez.
    Evet, senin sözlükte paylaştığın o İngilizce konuştuğu video mesela. Kadına tekrardan hayran olası geliyor insanın. ehehe.
    Evet güzel kitaplardı, çok hoş. Adam Fawer keşke daha çok kitap yazsa. Tembel herif yahu!

    YanıtlaSil
  6. yaaaaa! "Ya daaaa, yapmayan birisni biliyorum ben yahu! Kuulumsu Kadın var tabiii." şunun bitimine kötü kadın kahkası efekti istiyorum yaaa!! :) of! :) simyacıyı bitirmeye kıyaman beyza ben bu mimi alıp yapmayanlardanım niye böyle bi'şey yaptın şimdi ha? yaa çok yoğundum ya ben hani bu dönem kitap okuyamadım ya hani bu mimi görünce içim burkuluyo ondaaağn :)

    bu arada uçurtma avcısı geçen seneden beri komidinimde duruyo yok arkadaş okuyamadım bi'türlü deliricem! sonra bi'de kürk mantolu madonnayı da en çok okunmak istenenler listemin ilk sıralarına koyuyorum. psikolojik kitapları ben de çook severim. kişisel gelişim tabi. sonracıııma Zülfü Livaneli Serenad okumanı tavsiye ederim. Canan Tan okuyup kadına "psikolojin mi bozuk a kadın, hep mi aynı biter aşk öykülerin, hep mi mutsuz son?" diye mail atmak istemiştim. Canan Tan Piraye, Yüreğim Seni Çok Sevdi güzel kitaplardır.

    Ha bi'de ortaokulda İpek Ongun okurdum. Bir Genç Kızın Gizli Defteri serileri. al sana seri. ahahahaha :)

    Zar Adam güzeldir. Empati, olasılıksız. yeap!

    eee başka soru yoksa, mimi yaptım kabul edilebilir miyiiieemm? :)))

    YanıtlaSil
  7. Senden mi esirgeyeceğim? Bütün "nihohaleeeyihaa"lar sana gelsin. ehehe. Bitirdim ama biliyor musun? Suratımdaki tebessümü de esirgeyemedim kitaptan. Çok güzel yaaa cidden. Ve 3. defa Katre-i Matem'e başladım, bu sefer bitireceğim, kararlıyım! ehehe. Olsun, senin 24 yıllık birikimin yeter yahu Kuullu hatun.
    Listenin tepesini hak edecek bir kitap cidden, ardına da Uçurtma Avcısı'nı almak hoş olabilir. ehehe. Ben kişisel gelişim tarzında demedim ama; misal Sana Gül Bahçesi Vadetmedim bir kızın delilik evrelerini anlatıyor deyibilir en basit özetiyle, o mesela. İnsan psikoloji. Bol tahlilli. Ama kişisel gelişim değil benim nezdimde. ehehe. Serenaaad, bir arkadaşım da çok tavsiye etmişti bir ara, hatta alacaktım onu ama elim Simyacı'ya kaymıştı. Onu da bir gün okuyacağım umarım. İstiyorum. Sen de bu isteğimi perçinledin şimcik. ehehe. Canan Tan'ı da çok duydum; ama bilmiyorum hiç okuyasım da gelmedi şimdi doğrusunu söylemek gerekirse. ehehe.
    ahahahaa, tamam bu seriye başlayabilirim en yakın zamanından!
    Yiha.
    Ettin gitti! Zaten daha çok mim var biriktirmişliğim, kurtulamayacaksın, sana bir mim yaptıracağım. nihahahaaaee - kötü kadın kahkahası -
    O zaman bu bir mim hortlatma operasyonuydu, iyi kotardın ammaa. ehehe.

    YanıtlaSil
  8. yook ben anladım onu, kişisel gelişimi ayrı bi kategori olarak söyledim sonra da :) Canan Tan seni sarmaz zaten, bence :) o yüzden boşver şimdilik, evet. bizim listeler iyi oldu yaa, hadi o zaman tez zamanda listeyi yenileriz inşallah :)
    ahahaha Katre-i Matem'e başladın mı? hayırlısı bakalım. bu sefer umutluyuz :)

    ve son olarak kötüsün sen kötüsüün kötüsün kötüsün! :))

    öpçük! :D

    YanıtlaSil
  9. Heee, anladi ben. Aynen, yakın zamanda tepetaklak başka kitaplarla değiştirmesine! ehehe.
    Bu sefer olacak, o kitap biteceek! ahaha.
    Kötüyüm ben kötüyüm, kötüyüm, kötüyüm. İnsanı mimleyebilirim, mim-le-riiim. ahahahahaa.
    Bütün öpücükler sizin olsun efeeem, bir dahaki mimde görüşmek üzere! ehehe.

    YanıtlaSil