9 Mart 2012 Cuma

Su Vereydi İyiydi

     Denizin kokusunu ciğerlerime hüpleterek eskiden arkadaşlarla oturduğumuz bir kafenin önünden geçiyorum. Ne çok anı sığıştırmışızdır oralara, ne çok kahkaha ve ne çok tebessüm falan. Duygulandım belki görünce birazcık orayı, bir parça, ucundan bir ısırık kıvamında. Sonra ilerlerken yaprakları dökülmüş bir ağacın önünden geçiyorum, " Biz de mi böyle döküldük ve kuruduk acaba? " diye düşünüyorum istemsizce. İki gram birikiyor gözlerimde,  dökülmüyor ama gizleniyor gözkapaklarımın kuytularına. " Özledin mi lan? " diyorum kendi kendime. " Belki biraz. "


     Sonra geri dönüyorum o kafeye, flash back oluyor anılar zihnimde. Şebnem de " Hoşçakaaal. " diye çığırıyor beynimin içinde, " Hoşçakal. " Oturuyorum bir sandalye çekip, denizi seyrediyorum doya doya. Kuşlar uçuşuyor tatlı tatlı, bulutlar gökyüzünün tepesine pusulanmış. Bir çay söyleyip yudumlanıyorum eşliğinde. " Özledin mi lan? " diyorum yine. Özledim be.


     Sonra hava Şebnem'in Yağmurlar'ına doğru çekiliyor. Gözkapaklarıma kıvrılan yaşlar gökten üzerime doğru iniyor sanki. " Ne emolaştın be Beyza? " diyorum. " İçindeki Polyanna'yı fışkırtsana dışarılara. " Kalkıyorum sonra, yorgun hissediyorum kendimi. Film şeridi gibi anı akını sanırım yormuş birazcık zihnimi. 


     Sonra Şebnem 'in Merhaba'sı yankılanıyor duyu nöronlarımda. " Eğer olduğun gibi geleceksen, olduğun gibi seveceksen.. Merhaba! " Ardından ben de Mevlana triplerine giriyorum, " Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol. " diye cevap veriyorum Şebnem'e. O da bana " Hayattan hayallerinden istediğinden bahset. " diyor. Sen kaşındın deyip başlıyorum anlatmaya. Hayaller kumpanyası zaten zihnim, diyorum. Hayallerden geçiyorum anlatıyorum hayatımdan kesitleri, sıkılmadan da dinliyor zaten. Ya da dinliyormuş gibi yapıyor, bilemiyorum. Sonra diyor şu sözlerimi dinleyince aklıma hep sen geleceksin, sanki senin için yazmış gibiyim. " Tüm doğru bildiklerim asfalta akmış, hepsi serapmış. " Haklısın, diyorum. " Serapta tek başıma dolandım da, bir su verenim bile yoktu. En kötü bir ' Su vereydi iyiydi. ' " diyorum. Gülüyor o da. Sonra " Mahalle " yankılanıyor zihnimde. Sanırım benim de bir mahalle inşa etmem gerekiyor, diye düşünüyorum. Ama benim kurduğum mahalle haritadan silinmemeli.


     " Deliyorum lan galiba. " diyorum, " Baksana şarkılarla konuşmaya başladım. " Elim Cem Adrian'a giderken " Amaaan " diyorum, açıyorum bir Rihanna, " Rampapapam. " diyor o da. Eşlik ediyorum ona, birazcık gangsta triplerine giriyorum belki, kopuştrak, Polyanna fışkırcaak.


   
Bu kadar da Polyanna olamam tabi.

15 yorum:

  1. ya sen bugün bana yaptığın son yorumu sildin mi.
    parabollü yorumu, bulamadım.
    :)

    son 3 yazına gelcem sonra.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Yooo, hem yayınlanmadan nasıl silebilirim kii? ehehe.
    Bekleriz efenimm.

    YanıtlaSil
  3. zıbama düşmüş yaa.
    :)
    sen biloka bakmazken seni okumayı seviyom. twitlerini de.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Yaaa, bu bilokuna alındım şimdik. Vayt.
    Amaa ikinci cümleyle toparladın, bir mutlu ettin şimdi beni. ehehe.

    YanıtlaSil
  5. özgün olduğun için mutlu ol bence önce. seni fark ettiğim için de ben mutluyum. :)

    YanıtlaSil
  6. cherry: Heaaam, teşekkürleeer.

    deeptone: Mutlu mutlu, güzel bir hayata o zaman. ehehe.

    YanıtlaSil
  7. vaaay önceki yazıdaki öfkeden duyguya nostarjiye geçmişsin. şebnem de senin için yazmış sanki şarkıları.
    :)
    bi de zihnin ve hayallerin hiç durmuyo ki.
    :)
    sen yazsan günlerce durmadan yazarsın.
    :)
    neyse artık romanına sakla.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Şebnem candır ya.
    Şarkıları kadar karanlık değilim elbet; ama pek bir severim sözlerini. Anlamı bol kepçeden.
    Roman değildi, deneme tarzında olur, olursa, muhtemelen. ehehe.

    YanıtlaSil
  9. ben de denemeden yanayım.
    :)
    ferhan şensoyun bi kitabı var.
    denememeler (tane memeler yani).
    :)

    YanıtlaSil
  10. ehehe. Ben bilmiyordum onun kitap falan yazdığını. Bir oyuncu sanıyordum. Bak bilgilerime bilgi kattın adamın deepi.

    YanıtlaSil
  11. ahauha bu ben:)

    YanıtlaSil
  12. sen Şebnem Ferah'ı cok sevıosun ve yağmurlarınıda:)
    konserıne gıdelım senınle:)

    YanıtlaSil
  13. Hatun candır yahu. Sırf Yağmurlar değil, şarkılarının yüklü bir miktarını. ehehe.
    Oluuur.

    YanıtlaSil